Organisaties werken steeds vaker actief aan hun employer brand. 70 procent van de organisaties zet employer branding actief in tijdens het recruitmentproces. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van 2016.Afbeeldingsresultaat voor employer branding

 

Het belang van employer branding is ook terug te zien in de investeringen. Zo heeft 38 procent van de organisaties die actief aan hun employer brand werkt, de budgetten dit jaar verhoogd. Dit blijkt uit het jaarlijkse Social Media Recruitment Onderzoek van MrWork, de social media recruitment specialist, waaraan 233 bedrijven van verschillende groottes meededen. De respondenten van het onderzoek zijn evenredig verdeeld over diverse functies die betrokken zijn bij het wervingsbeleid, zoals corporate recruiters, HR-adviseurs, HR-managers, HR-directors en recruitmentmanagers.

Om het employer brand te versterken en potentiële kandidaten te bereiken, zet twee derde van de organisaties social media-kanalen in. LinkedIn wordt hiervoor het vaakst ingezet. Andere belangrijke social media-kanalen die worden ingezet om het employer brand te versterken zijn Facebook (55%), YouTube (43%), Twitter (33%) en Instagram (30%).

Bron: www.hrpraktijk.nl

Noteer je opmerkingen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd

First Name*
Subject*
Email*
Your Comments

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

CV-Werk maakt gebruik van cookies. Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

CV-Werk maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. CV-Werk zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website.

Sluiten